2. Zameranie školy a stupeň vzdelávania
Názov nášho vzdelávacieho programu: Škola pre všetkých v regióne - vyjadruje ústrednú myšlienku prepojenia poskytnúť základné vzdelanie všetkým žiakom štyroch obcí, pre ktoré je škola najdôležitejším spojovníkom vzhľadom na geografickú polohu. Škola prijíma všetky deti slaboprospievajúce, začlenené, so špeciálno výchovno-vzdelávacími potrebami i talentami. Kladieme dôraz na všeobecné vzdelanie pre všetkých, podporujeme aj nadaných žiakov s výtvarným, hudobným a športovým talentom a umožňujeme im účasť na rôznych akciách, súťažiach a projektoch, kde budú mať možnosť rozvíjať svoj talent. Našim dôležitým princípom je príprava žiakov pre život,a seberealizáciu.
Pri tvorbe vzdelávacieho programu školy sme sa snažili využiť:
Pozitíva:
- bohaté ľudové tradície okolitých obcí
- spoluprácu s obecnými zastupiteľstvami
- kvalifikovanosť učiteliek na anglický a nemecký jazyk a posilniť vyučovanie 1. aj 2. cudzieho jazyka
- nižší počet žiakov v triedach poskytuje priestor na kvalitné utvrdenie učiva a individuálny prístup
negatíva:
zvyšujúce sa požiadavky na administratívu a nepriamu pedagogickú činnosť a demotivujúce finančné ohodnotenie pedagogických pracovníkov
Naša škola prijíma aj žiakov: so zdravotným znevýhodnením,
zo sociálne znevýhodneného prostredia,
s nadaním.
V oblasti vzdelávania žiakov so špeciálnymi potrebami spolupracuje škola s pedagogicko-psychologickou poradňou.
Pre žiakov sú vypracované individuálne plány podľa požiadaviek poradne.
Škola nemá vytvorené podmienky poskytovať vzdelanie ťažko mentálne a telesne postihnutým žiakom . V prípade menšieho postihnutia sme schopní takéhoto žiaka vzdelávať v normálnej triede. Bezbariérový prístup nemáme vybudovaný.
Ak žiakovi neumožňuje zdravotný stav účasť na vzdelávaní a zákonný zástupca podá žiadosť o individuálne vzdelávanie a k tejto žiadosti priloží vyjadrenie všeobecného lekára pre deti a dorast, riaditeľ školy umožní vzdelávanie v domácom prostredí. Škola zabezpečí žiakovi vzdelávanie doma v rozsahu najmenej 2 hodiny týždenne. Počet hodín stanovujeme podľa ročníka, ktorý žiak navštevuje. Žiakom ôsmeho ročníka základnej školy, ktorí dovŕšili 16 rokov umožňuje riaditeľ školy ukončiť 9. ročník, ak o to požiada ich zákonný zástupca.
Škola nemá vlastného psychológa.
Žiakom, ktorí prejavujú výrazný talent v niektorom z predmetov venujú vyučujúci zvýšenú pozornosť. Pripravujú ich na predmetové olympiády. Škola nemá špeciálne triedy pre talentované deti.